Administrator danych osobowych
Administratorem danych jest Argidata Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000733943, NIP 641-25-43-842, REGON 380352316, z kapitałem zakładowym w kwocie 200 000,00 zł.
Podmiot ten ustalił cele i środki przetwarzania danych, oferując usługi z zakresu telekomunikacji oraz świadczenia usług powiązanych lub dodatkowych, w tym przez sieć Internet.
Niniejsza Polityka Prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej.
Do Administratora możesz skierować dowolne pytania, uwagi lub wnioski dotyczące Twoich danych osobowych na adres e-mail: kontakt@argidata.pl
W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do siedziby firmy Argidata Sp. z o.o. lub skorzystaj z poniższych możliwości kontaktu:
- adres e-mail: kontakt@argidata.pl,
- poczta tradycyjna: Argidata Sp. z o.o. ul. J. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska,
- numer telefonu: 32 789 08 54 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
Cele i podstawy przetwarzania
Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
- umożliwienia kontaktu e-mailowego z Administratorem oraz podejmowania kontaktu
z adresatami korespondencji; - dokumentowania ustaleń dokonywanych z klientami, kontrahentami, innymi osobami;
- przyjmowania pism, zgłoszeń i wniosków w formie elektronicznej, np. skarg, reklamacji, innych wniosków;
- prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat;
- ochrony przed roszczeniami oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń.
Podstawą prawną przetwarzania danych zawartych w korespondencji e-mailowej jest:
- prawnie uzasadniony interes administratora danych oraz nadawców wiadomości elektronicznych polegający na udzielaniu odpowiedzi na zadane pytania i umożliwieniu kontaktu z adresatami wiadomości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- niezbędność do realizacji umowy zawartej z naszymi klientami lub kontrahentami w zakresie korespondencji prowadzonej w celu realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w przypadku prowadzenia procesu rekrutacyjnego na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie jej danych na potrzeby przyszłych rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzeniu roszczeń lub obrony przed roszczeniami, zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Kodeksem cywilnym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia i przesłania odpowiedzi, a także niezbędne aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą z klientem lub kontrahentem, i tym samym świadczyć usługę.
Okres przechowywania danych
- Korespondencję przechowujemy przez rok, chyba że wiadomości zawierają treść istotną dla świadczenia Tobie usług, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, wówczas wybrane wiadomości będziemy przechowywać do 3 lat, czyli do upływu terminu przedawnienia roszczeń zgodnie z Kodeksem cywilnym.
- Dane zgromadzone podczas prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat przechowujemy przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie przepisów Kodeksu pracy.
- Jeżeli kandydat wyrazi odrębną, dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów przyszłej rekrutacji przez zamieszczenie stosownego oświadczenia w zgłoszeniu aplikacyjnym, również do celów przyszłych rekrutacji przez okres 12 miesięcy. Wyrażona zgoda może być cofnięta w każdym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Administrator może udostępnić dane osobowe zawarte w treści korespondencji podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym
z administratorem na podstawie pisemnych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji określonych w umowie zadań i usług na rzecz administratora, tj.:
- organom upoważnionym do otrzymania danych na podstawie przepisów prawa, np. sądy, prokuratorzy,
- podmiotom świadczącym obsługę rozliczeniową, windykacyjną, prawną, księgową, kadrową.
Prawa dotyczące danych osobowych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, masz prawo:
- żądać dostępu do Twoich wszelkich danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz uzyskania od nas informacji w zakresie sposobu ich przetwarzania,
- żądać aktualizacji Twoich danych osobowych – ich sprostowania, o ile są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia danych, gdy są one niekompletne,
- żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych przez nas,
- żądać uzyskania kopii swoich danych,
- otrzymać od nas w powszechnie używanym formacie swoich danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Dodatkowo, o ile będzie to technicznie możliwe, masz prawo żądać by Twoje dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio do innego administratora,
- żądać usunięcia Twoich danych przez nas w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub gdy przetwarzanie tych danych opierało się na zgodzie, a zgoda ta została przez Ciebie cofnięta lub gdy dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- cofnięcia w dowolnym momencie udzielonej zgody, o ile przetwarzanie odbywało się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody. Cofnięcie przez Ciebie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 2016.119.1) – RODO.
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać
Podstawowe zabezpieczenia informatyczne
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych przed ich utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób nieuprawnionych oraz nieupoważnionych:
- do danych osobowych zbieranych przez administratora mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione do przetwarzania danych, osoby którym udzielono stosownych pełnomocnictw,
- w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną stosowany jest wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).
Informacje dodatkowe
Administrator zastrzega sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności i jednocześnie zobowiązuje się do niezwłocznego opublikowania zmian.
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw oraz dokonania innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.