Administrator danych osobowych

Administratorem danych jest Argidata Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000733943, NIP 641-25-43-842, REGON 380352316, z kapitałem zakładowym w kwocie 200 000,00 zł.

Podmiot ten ustalił cele i środki przetwarzania danych, oferując usługi z zakresu telekomunikacji oraz świadczenia usług powiązanych lub dodatkowych, w tym przez sieć Internet.

Niniejsza Polityka Prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej.

Do Administratora możesz skierować dowolne pytania, uwagi lub wnioski dotyczące Twoich danych osobowych na adres e-mail: kontakt@argidata.pl

W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do siedziby firmy Argidata Sp. z o.o. lub skorzystaj z poniższych możliwości kontaktu:

  • adres e-mail: kontakt@argidata.pl,
  • poczta tradycyjna: Argidata Sp. z o.o. ul. J. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska,
  • numer telefonu: 32 789 08 54 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

Cele i podstawy przetwarzania

Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

  1. umożliwienia kontaktu e-mailowego z Administratorem oraz podejmowania kontaktu
    z adresatami korespondencji;
  2. dokumentowania ustaleń dokonywanych z klientami, kontrahentami, innymi osobami;
  3. przyjmowania pism, zgłoszeń i wniosków w formie elektronicznej, np. skarg, reklamacji, innych wniosków;
  4. prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat;
  5. ochrony przed roszczeniami oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń.

Podstawą prawną przetwarzania danych zawartych w korespondencji e-mailowej jest:

  1. prawnie uzasadniony interes administratora danych oraz nadawców wiadomości elektronicznych polegający na udzielaniu odpowiedzi na zadane pytania i umożliwieniu kontaktu z adresatami wiadomości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  2. niezbędność do realizacji umowy zawartej z naszymi klientami lub kontrahentami w zakresie korespondencji prowadzonej w celu realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  3. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w przypadku prowadzenia procesu rekrutacyjnego na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  4. zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie jej danych na potrzeby przyszłych rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  5. prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzeniu roszczeń lub obrony przed roszczeniami, zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Kodeksem cywilnym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia i przesłania odpowiedzi, a także niezbędne aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą z klientem lub kontrahentem, i tym samym świadczyć usługę.

Okres przechowywania danych

  1. Korespondencję przechowujemy przez rok, chyba że wiadomości zawierają treść istotną dla świadczenia Tobie usług, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, wówczas wybrane wiadomości będziemy przechowywać do 3 lat, czyli do upływu terminu przedawnienia roszczeń zgodnie z Kodeksem cywilnym.
  2. Dane zgromadzone podczas prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat przechowujemy przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie przepisów Kodeksu pracy.
  3. Jeżeli kandydat wyrazi odrębną, dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów przyszłej rekrutacji przez zamieszczenie stosownego oświadczenia w zgłoszeniu aplikacyjnym, również do celów przyszłych rekrutacji przez okres 12 miesięcy. Wyrażona zgoda może być cofnięta w każdym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Administrator może udostępnić dane osobowe zawarte w treści korespondencji podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym
z administratorem na podstawie pisemnych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji określonych w umowie zadań i usług na rzecz administratora, tj.:

  • organom upoważnionym do otrzymania danych na podstawie przepisów prawa, np. sądy, prokuratorzy,
  • podmiotom świadczącym obsługę rozliczeniową, windykacyjną, prawną, księgową, kadrową.

Prawa dotyczące danych osobowych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, masz prawo:

  • żądać dostępu do Twoich wszelkich danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz uzyskania od nas informacji w zakresie sposobu ich przetwarzania,
  • żądać aktualizacji Twoich danych osobowych – ich sprostowania, o ile są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia danych, gdy są one niekompletne,
  • żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych przez nas,
  • żądać uzyskania kopii swoich danych,
  • otrzymać od nas w  powszechnie używanym formacie swoich danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Dodatkowo, o ile będzie to technicznie możliwe, masz prawo żądać by Twoje dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio do innego administratora,
  • żądać usunięcia Twoich danych przez nas w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub gdy przetwarzanie tych danych opierało się na zgodzie, a zgoda ta została przez Ciebie cofnięta lub gdy dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • cofnięcia w dowolnym momencie udzielonej zgody, o ile przetwarzanie odbywało się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody. Cofnięcie przez Ciebie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 2016.119.1) – RODO.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać

Podstawowe zabezpieczenia informatyczne

Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych przed ich utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób nieuprawnionych oraz nieupoważnionych:

  • do danych osobowych zbieranych przez administratora mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione do przetwarzania danych, osoby którym udzielono stosownych pełnomocnictw,
  • w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną stosowany jest wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).

Informacje dodatkowe

Administrator zastrzega sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności i jednocześnie zobowiązuje się do niezwłocznego opublikowania zmian.

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw oraz dokonania innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.